Narrowcasting word steeds vaker toegepast door bedrijven en dit is niet zonder reden. Uit onderzoek is gebleken dat een mens gemiddeld 550.000 keer sneller digitale/visuele informatie opslaat dan geschreven teksten op papier. Maar een scherm buiten uw eigen winkel/bedrijf hangen neemt een aantal risico’s met zich mee. Er moet namelijk rekening worden gehouden met de weeromstandigheden en diefstal. Gelukkig zijn er outdoor oplossing voor narrowcasting. Deze manier van narrowcasting is namelijk zeker de moeite waard om te overwegen. Mede dankzij de cijfers die uit het onderzoek zijn gebleken wordt narrowcasting steeds vaker toegepast door bedrijven en komen we het op veel plekken tegen. Om u een beter inzicht te geven wat (outdoor) narrowcasting is, en waarom het gebruikt wordt, hebben we dit artikelen geschreven. Hiermee hopen we u meer informatie te verstrekken over deze manier van reclame maken.

Wat is narrowcasting?

Wanneer er gebruikt wordt gemaakt van narrowcasting schermen, dan wordt er bepaalde informatie digitaal gecommuniceerd via een narrowcasting software. Waar, wanneer en hoe dit gedaan wordt is volledig te bepalen door de eigenaar zelf. Het scherm is namelijk verbonden met een software waar de getoonde informatie aangepast/bewerkt kan worden. Naast reclame maken wordt narrowcasting ook gebruikt door bedrijven om met hun medewerkers intern te kunnen communiceren. Wanneer een bedrijf gebruik maakt van narrowcasting richt het zich op een selectieve doelgroep. Dit is het tegenovergestelde van broadcasting, waarbij het doel is een grote massa te bereiken. Met narrowcasting wilt een bedrijf een specifieke doelgroep bereiken en dit doen ze door middel van informatieve berichten die verschijnen op het scherm. Een voorbeeld hiervan zijn bijvoorbeeld digitale menuborden. Gericht op een kleine doelgroep, namelijk de mensen die op dat moment in het restaurant zijn. Interne narrowcasting is bijvoorbeeld wanneer er mededingen/informatie over het bedrijf wordt getoond op een scherm. Een ander voordeel van narrowcasting is dat het bedrijf zijn eigen huisstijl kan toepassen in het getoonde bericht.

Waarom outdoor narrowcasting?

Naast narrowcasting binnen/dichtbij uw bedrijf kan dit ook outdoor. Maar wat zijn hier de voordelen van? Wanneer uw schermen buiten uw gebied hangen bereikt u, ook wanneer de doelgroep specifiek is, meer potentiele klanten/bezoekers. Wanneer u kiest voor outdoor narrowcasting is het efficiënt deze op een drukke plek te hangen. Hier lopen namelijk meer mensen voorbij. Vaak hangen outdoor minder concurrerende schermen dan wanneer het in een winkelcentrum o.i.d. hangt. Om de voordelen overzichtelijk te maken zetten wij ze voor u op een rijtje.

  • Kans op bereik potentiele klanten
  • Minder concurrerende schermen
  • Meer kijkers naar uw scherm

Omdat het outdoor is zijn er meer factoren waar u rekening mee moet houden. Bijvoorbeeld het weer en diefstal/beschadiging. Gelukkig zijn hier genoeg oplossingen voor. Zo zijn er beveiligde schermen die water en/of windbestendig zijn. Outdoor narrowcasting is zonder meer de moeite waard en zeer zeker waardevol voor uw bedrijf.

Ontdek de mogelijkheden van narrowcasting

Omdat narrowcasting zo enorm is gegroeid de laatste jaren zijn er ook meerdere mogelijkheden gekomen om narrowcasting te gebruiken. Verschillende schermen en software zijn ontwikkeld om narrowcasting te kunnen realiseren. Bent u benieuwd wat narrowcasting voor uw bedrijf kan betekenen? Ontdek dan de mogelijkheden die er zijn.

 

 

Leave a Reply