Maak duurzaamheid tastbaar

Allereerst is het belangrijk dat je duurzaamheid tastbaar maakt. Hou het dus niet bij vage verhalen, maar zorg dat duurzaamheid direct zichtbaar wordt. Dit kun je op verschillende manieren doen. We geven je een paar voorbeelden

Zakelijke laadpaal

Een goede manier om dit te doen is om te kiezen voor een zakelijke laadpaal. Door oplaadpalen voor elektrische auto’s bij je bedrijf te plaatsen ziet de consument direct dat jouw bedrijf voor duurzaamheid staat. Met een laadpaal bij bedrijf  moedig je werknemers aan om elektrisch te gaan rijden. Zo draag je daadwerkelijk je steentje bij aan het milieu en werk je aan je groene imago.

Verantwoorde kantoorartikelen

Naast het plaatsen van laadpalen kun je als bedrijf kiezen voor groene kantoorartikelen. Dit lijkt misschien niet heel zinvol, maar alle kleine beetjes helpen als het om het milieu gaat. Zo kun je bijvoorbeeld voor kiezen om alleen nog maar papier met het FSC-keurmerk te gebruiken. Dit betekent dat het papier is gemaakt van hout dat verantwoord is gekapt. Daarnaast is het zinvol om pennen zo lang mogelijk te gebruiken en markers te vermijden vanwege de giftige stoffen. Gebruik ordners, houten pennen en gerecycled papier. Daarnaast bestaan er ook duurzame toners en cartridges voor je printer.

Blijf innoveren

Mensen associeren innovatie met duurzaamheid. Voor een groen imago, is het dus belangrijk dat je je als bedrijf continu blijft innoveren. Het gaat hier met name over productinnovatie. Als elektronicabedrijf is het bijvoorbeeld belangrijk dat je blijft zoeken naar nieuwe technieken voor televisies of andere producten die minder elektriciteit nodig hebben.

Energieconsumptie

Ook de energieconsumptie van je bedrijf wordt gezien als zeer belangrijk door de consument. Zorg er dus voor dat je energiegebruik zo laag mogelijk is. Investeer in duurzame energie en breng je CO2 uitstoot tot het minimum

Communicatie

De communicatie richting de consument over de duurzaamheid van je bedrijf is het belangrijkst. Je bedrijf kan nog zo duurzaam zijn, maar zo lang je dit niet goed de wereld in brengt, zal niemand het weten. Een manier om duurzaamheid uit te dragen is het gebruik van groene keurmerken. Zo laat je aan je consument zien dat je aan het milieu denkt.

Leave a Reply