Het is belangrijk om op de juiste wijze influencers te werven voor uw Influencer Marketing strategie. Begin met het vinden van de juiste influencers en zoek contact. Wees enthousiast en actief, maar niet opdringerig. Blijf natuurlijk beleefd. Vergeet niet: een influencer zal waarschijnlijk veel verzoeken ontvangen en dienovereenkomstig reageren.
Een stimulans te geven aan potentiële influencers
Om een positieve respons te genereren, moet u zich onderscheiden van alle andere verzoeken. Biedt de influencer dus vanaf het begin iets aan dat hem gevoelig maakt en zorg ervoor dat hij niet meteen zijn interesse verliest. Als u wilt dat iemand over uw volgende online marketing conferentie schrijft, koop dan een ticket en de invloedrijke persoon heeft een direct persoonlijk voordeel.
De kans dat hij dan over uw conferentie zal schrijven is veel groter dan wanneer u er gewoon aardig naar vraagt. “Aardig vragen”, dat klinkt in theorie natuurlijk geweldig, maar wees eerlijk, zou u zo onbaatzuchtig zijn? Uiteindelijk zijn we allemaal gewoon mensen en het is nu eenmaal zo dat er altijd een voordeel moet zijn voor de influencer zelf.
Succesvolle Influencer Marketing is kostbaar en u moet een geschikte strategie vinden
Vind de juiste doelgroep voor uw product of dienst op de volgende wijze:
• Doe uitgebreid onderzoek en identificeer de belangrijkste influencers in deze doelgroep
• Neem beleefd contact op met de influencers, geef er iets voor terug en wees volhardend.
• Uw goede relatie met de influencer is bijzonder belangrijk. Dus werk hier vanaf het begin zorgvuldig aan en vermijd onpersoonlijke begroetingen in e-mails. Hoe professioneler uw houding ten opzichte van een influencer is, hoe groter de kans dat hij of zij u als serieuze partner accepteert en bereid is om met uw idee om te gaan.
Wil jij met een Influencer Marketing bureau in gesprek om te bepalen hoe jij Influencer Marketing succesvol in kunt zetten voor jouw merk of organisatie?