Linkbuilding is een methode van zoekmachineoptimalisatie die steeds populairder wordt. Met linkbuilding zorg je ervoor dat andere websites links plaatsen die naar jouw website leiden. Het kan gunstig zijn voor je bedrijf om te beginnen met linkbuilding. Hierbij heb je de keuze om een bedrijf in te schakelen die je kan helpen starten, maar je kan er ook zelf mee aan de slag. Ben je benieuwd naar hoe je zelf kan beginnen met linkbuilding? Lees dan snel verder voor meer informatie.

De reden voor linkbuilding

 

Linkbuilding is dus een onderdeel van SEO, ook wel bekend als Search Engine Optimization. In het Nederlands betekent dit zoekmachineoptimalisatie. Een belangrijke reden om te kiezen voor linkbuilding, is dat je daarmee de positie van je website kan verbeteren. Er worden namelijk door andere websites of bronnen links geplaatst die naar jouw website leiden. Hiermee kan je een natuurlijk linkprofiel creëren waardoor Google je ziet als betrouwbaar.

 

Het gevolg daarvan? Je website komt sneller naar boven wanneer potentiële klanten op een bepaald woord zoeken bijvoorbeeld. De klanten zullen dan geïnteresseerd raken en wellicht bij je aankloppen voor diensten of producten. Door linkbuilding en SEO zorg je dus ook voor meer klanten. Sta je op de gewenste positie bij Google? Dan kan het tempo van linkbuilding iets omlaag. Het is dan nog een kwestie van bijhouden.

 

Interne en externe linkbuilding

 

De makkelijkste stap bij het starten met linkbuilding is wellicht het gebruik maken van interne linkbuilding. Wat houdt dat precies in? Door interne linkbuilding kan je naar bepaalde pagina’s verwijzen die in jouw domein vallen. Weet je niet zo goed hoe? Dan kan je altijd om seo advies in Amsterdam vragen.

 

Naast interne linkbuilding heb je ook externe linkbuilding. Dit valt dus buiten je eigen domein. Bij externe linkbuilding ga je een samenwerking aan met onder andere bedrijven. Die bedrijven kunnen dan links plaatsen die mensen doorverwijzen naar jouw website. Heb je een groot netwerk? Probeer dan eens te inventariseren naar wie er geïnteresseerd zou zijn. Misschien kan je met iemand in je netwerk een goede deal sluiten.

 

Keywords en interessante content

 

Om linkbuilding te laten slagen, is het belangrijk dat je interessante content creëert voor potentiële klanten. Hiernaast is het belangrijk dat je goede keywords gebruikt in bijvoorbeeld blogposts. Wat is een goede keyword? Dat kan je achterhalen door je te verplaatsen in de schoenen van de potentiële klanten. Denk goed na over de woorden waarop jij zou zoeken op Google. Het is belangrijk dat het niet te lange keywords zijn, maar dat het juist kort en krachtig is.

 

Het is natuurlijk van belang dat de content die je plaatst interessant is voor de mensen die erop zoeken. De kwaliteit van de links moet dus goed zijn. Ook bij linkbuilding is de kwaliteit belangrijker dan de kwantiteit. Je kan onder andere social media inzetten om je te helpen met linkbuilding. Zorg ervoor dat de links die geplaatst worden op andere websites ook echt relevant zijn. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de link helemaal niet overeenkomt met de inhoud van jouw website.

Leave a Reply